Qeyri-dövlət saytlarının qorunması məsələsində çox boşluq var.
“Media forum” saytının suallarını “Multimedia” İnformasiya Sistemləri və
Texnologiyaları Mərkəzinin direktoru, Azərbaycan İnternet Forumunun
prezidenti Osman Gündüz cavablandırır.
- Prezident İlham Əliyev dövlət orqanlarının internet informasiya
ehtiyatlarının və elektron poçt ünvanlarının təhlükəsizliyinin təmin
edilməsinə fərman verib. Bu fərmanı necə qiymətləndirirsiniz?
- Dövlət əhəmiyyətli, yerinə düşən və vacib fərmandır. Çünki bir müddət
əvvəl Azərbaycanda dövlət orqanlarının internet resursları ilə bağlı
ciddi problemlər baş vermişdi, 25-30 dövlət orqanının saytı sıradan
çıxarılmışdı. Əvvəllər də belə hallar olmuşdu.
Dövlət orqanlarının saytlarının hazırlanması, yerləşdirilməsi və
təhlükəsizliyinin təmin edilməsi ilə bağlı müəyyən fikir ayrılıqları
vardı. Qanunvericilikdə bununla bağlı bəzi müddəalar olsa da, ciddi
yanaşma yox idi. 2004-cü ildə prezident İlham Əliyev dövlət qurumlarının
internet təhlükəsizliyi ilə bağlı fərman vermişdi. Həmin sənəddə dövlət
qurumlarının internetdən istifadə məsələsi Xüsusi Dövlət Mühafizə
Xidmətinə tapşırılmışdı. Ancaq o sənəddə internet resurslarına verilən
tələblər, bütün internet resurslarının bir mərkəzdə yerləşdirilməsi ilə
bağlı konkret müddəalar yox idi.
Son dövrlər dövlət orqanlarının saytlarında ciddi problemlər yarandığına görə belə bir fərman verilib.
Bu nəyi dəyişəcək? Birincisi, artıq mərkəzi, yerli icra hakimiyyəti
orqanları və onların bütün qolları, onlara aid olan bütün internet
informasiya ehtiyatları bir mərkəzdə olmalıdır. Bir müddət əvvəl dövlət
orqanlarının saytları sıradan çıxanda məlum oldu ki, mərkəzi icra
hakimiyyəti orqanlarının saytları Xüsusi Dövlət Mühafizə Xidmətinin
balansındadır, qorunur. Amma heç də bütün dövlət orqanlarının saytları
orada deyil.
Məsələn, Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinin Məlumat
Hesablama Mərkəzi var. Mərkəzin saytı Xüsusi Dövlət Mühafizə Xidmətində
yerləşir. Amma mərkəzin 20-30 saytı Xüsusi Dövlət Mühafizə Xidmətində
yerləşmir, özünün ayrıca serveri var. Halbuki mərkəzin öz saytı kimi
onun qolları da Xüsusi Dövlət Mühafizə Xidmətində olmalıdır. Başqa
nazirliklərdə də belə hallar mövcuddur. İndi bu fərmanda birmənalı
şəkildə göstərilir ki, yerli, mərkəzi icra hakimiyyətlərinin, Milli
Məclisin internet informasiya ehtiyatları hamısı bir nöqtədə - Xüsusi
Dövlət Mühafizə Xidmətində yerləşməlidir.
Burada başqa bir ciddi problem də var. Bu da dövlət orqanlarının
internet resurslarının tələblərə cavab verib-verməməsi ilə bağlıdır. Bir
də görürsən ki, dövlət orqanı özünün saytını kiməsə hazırlatdırır,
yoldan ötənin birisinə deyirlər ki, mənim saytımı hazırla. Dövlət orqanı
üçün bu işi görən qurumun, şəxsin kim olduğu bilinmir, saytı düzəldib
təhvil verib gedirlər. Yaxud da dövlət orqanı qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmayan resurslardan təmənnasız istifadə edir. İnternetdən pulsuz bir
proqramı götürüb özlərinin saytlarını yaradırlar. Bunlar yolverilməz
hallardır. Fərmanın birinci bəndində göstərilir ki, dövlət orqanlarının
internet resurslarına verilən tələblər müəyyən olunsun. Dövlət
orqanlarının saytları artıq kifayət qədər ciddi hazırlanmalıdır.
- Son zamanlar müxtəlif saytlara tez-tez haker hücumları olur. İndi
dövlət orqanları öz resurslarının təhlükəsizliyin təmin etdi, bəs digər
informasiya resursları necə olmalıdır? Dövlət bu sahədə nə edə bilər?
- Qeyri-dövlət saytlarının qorunması məsələsində çox boşluq var. Milli
Təhlükəsizlik Nazirliyi ilə, digər qurumlarla bağlı müəyyən müddəalar
var, amma konkretlik yoxdur. Azərbaycan iki il öncə kibercinayətkarlıqla
bağlı konvensiyaya qoşulub, Milli Məclis bununla bağlı qərar qəbul
edib. Amma konvensiyaya qoşulandan sonra Azərbaycanın qanunvericiliyində
dəyişikliklər olmayıb. Prezident İlham Əliyevin indiki fərmanı
konvensiyanın tələblərinə uyğunlaşmaq üçün atılan addım kimi
qiymətləndirmək olar. Amma böyük bir sahədə yenə də boşluq qalır.
- Boşluğu doldurmaq üçün hansı addımlar atılmalıdır?
- Hesab edirəm ki, informasiya, internet təhlükəsizliyi ilə yalnız Milli
Təhlükəsizlik və Daxili İşlər nazirlikləri məşğul olmamalıdır. Bu
nazirliklərlə yanaşı ictimai qurum yaradılmalıdır. Bu qurum informasiya
resurslarına, o cümlədən vətəndaşlara və fiziki şəxslərə metodiki
köməklik, informasiya dəstəyi verməlidir. Yəni bu, tədqiqat, cinayət
axtarışı aparan, dövlət qurumu olmamalıdır. Bəzən Rabitə və İnformasiya
Texnologiya Nazirliyinin rəhbərliyi bəyanatlar verir ki, bununla məşğul
olan yeni dövlət qurumu yaratmaq lazımdır. Metodiki, informasiya dəstəyi
verən qurum dövlət təşkilatı ola bilməz. Dövlətin köməyi ilə elmi,
metodiki yönümlü ictimai qurumun yaranması faydalı olardı.
"Media Forum", 21.06.2012